Vrije zaterdag....
Ja, als je als gepensioneerde eindelijk mag uitslapen en weekend mag vieren, ben je vroeg wakker en wordt alles anders ingepland. Plannen hoeft niet meer maar toch........
Na een lekkere bak koffie en een bakkie vla, aan het denken geslagen over de werkzaamheden. Omdat ik nog niet echt de juiste indeling in mijn hoofd heb eerst maar eens de rails gelegd en afgemeten. Voordeel van flex rail is dat je alles makkelijk kan inkorten en mooi de modules verplaatsbaar te krijgen. Het was een aardig klusje en de onderlaag mooi strak te krijgen.
Deze keer heb ik besloten geen kurk te gebruiken maar onderleggers voor laminaat. Dit werkt net zo goed en je ziet er straks toch niks meer van. Geluidsniveau is ook niet belangrijk want een echte trein maakt ook lawaai.
Gisteren had ik het buiten baanse deel klaar gemaakt en nu de aansluiting gerealiseerd. Er zullen ongetwijfeld theorieën komen over het bochten verloop en ik weet dat je tussen de bochten een recht stuk moet hebben maar met 1:87 op 60 cm breedte kom je niet lekker uit dus..........het rechte stuk er uit en de eerste proeven geven geen problemen.
Daarna de centrale aangesloten en een loc uitgepakt en geplaatst en ja hoor........we hebben rijstroom!
Rondje rijden gaat nog niet maar wel er omheen dus.............je snapt me wel.
Alles werkt goed dus ..........we gaan weer ballasten!
wordt vervolgd........
Na een lekkere bak koffie en een bakkie vla, aan het denken geslagen over de werkzaamheden. Omdat ik nog niet echt de juiste indeling in mijn hoofd heb eerst maar eens de rails gelegd en afgemeten. Voordeel van flex rail is dat je alles makkelijk kan inkorten en mooi de modules verplaatsbaar te krijgen. Het was een aardig klusje en de onderlaag mooi strak te krijgen.
Deze keer heb ik besloten geen kurk te gebruiken maar onderleggers voor laminaat. Dit werkt net zo goed en je ziet er straks toch niks meer van. Geluidsniveau is ook niet belangrijk want een echte trein maakt ook lawaai.
Gisteren had ik het buiten baanse deel klaar gemaakt en nu de aansluiting gerealiseerd. Er zullen ongetwijfeld theorieën komen over het bochten verloop en ik weet dat je tussen de bochten een recht stuk moet hebben maar met 1:87 op 60 cm breedte kom je niet lekker uit dus..........het rechte stuk er uit en de eerste proeven geven geen problemen.
Daarna de centrale aangesloten en een loc uitgepakt en geplaatst en ja hoor........we hebben rijstroom!
Rondje rijden gaat nog niet maar wel er omheen dus.............je snapt me wel.
Alles werkt goed dus ..........we gaan weer ballasten!
wordt vervolgd........
Reacties
Een reactie posten